Markkinatutkimus

Markkinatutkimuksen avulla pyritään ymmärtämään paremmin yrityksen markkinoita ja siellä vaikuttavia tekijöitä. Tutkimuksella selvitetään kuinka hyvin yrityksen tuotteet ja palvelut menestyisivät markkinoilla ja ovatko kuluttajien käytökseen liittyvät hypoteesit oikein. Alkuvaiheissa tehty tutkimus voi tuoda esille yrityksen palveluissa tai tuotteissa esiintyviä heikkouksia. Mitä aikaisemmassa vaiheessa yritys vie markkinoille tuotteensatai palvelunsa asiakkaiden testattavaksi, sitä paremmin voidaan rajalliset voimavarat suunnata kustannustehokkaasti yrityksen hyödyksi.

Miksi markkinatutkimuksen tekeminen kannattaa?

• Tutkimus auttaa ymmärtämään markkina-aluetta, sen rakennetta ja kokoa sekä profiloimaan asiakaskuntaa. Tämä tuottaa tietoa asiakassegmenteistä, mikä edesauttaa idean arvioinnissa sekä luo pohjan markkinointistrategian laatimiseen oikeille kohderyhmälle.
• Markkinatutkimuksen avulla tunnistetaan asiakkaiden tarpeet ennen uuden tuotteen tai palvelun lanseeraamista. Tämä pohjustaa mainos- tai markkinointikampanjan suunnittelua sekä markkinointistrategian kehittämistä.
• Lisäksi tutkimus minimoi mahdollisia riskejä sekä parantaa tuotteen kustannustehokkuutta. Tällä varmistetaan tuotteen vastaavan kysyntää ja ennaltaehkäistään riskit, jotka voisivat vaikuttaa tuotteen menestykseen.


Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s